En değerli 125 markanın toplam değerinin 14,7 milyar dolar olduğunu belirten Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, bunun bir önceki 100 marka değerinin altında olduğunu söyledi.
Türk lirasının yeniden değer kazanmasıyla söz konusu seviyelerin özlenen bir seyre kavuşmasını beklediklerini ifade eden İlgüner, markaların kendilerinin değer kazancının da bu seyre katkı sunacağını belirtti.
İlgüner, cari açık üzerinde olumlu etkisi olması gereken değerli markalar için 20'nci yılına giren ve 384 markanın dahil olduğu "Turquality" çabalarının henüz yeterli olmadığını dile getirerek, kazandıran ihracat için, özel ve kamu tüm tarafların eşgüdümlü hareket etmesi gerektiğini vurguladı.
Brand Finance'a göre, Türkiye'nin en değerli ilk 20 markası ve 2024 yılı marka değerleri şöyle