Trendyol’un yatırımcısı General Atlantic; "Türkiye e-ihracat alanında bölgenin merkezi olacak"
Son dönemde aldığı yatırımlarla dikkat çeken Trendyol’un yatırımcısı 78 milyar dolarlık General Atlantic’in EMEA Müdürü Melis Kahya Akar, e-ihracat alanına odaklanarak firmayı bölgenin merkez üssü haline getireceklerini belirtti.
Son dönemde aldığı yatırımlarla dikkat çeken Trendyol’un yatırımcısı 78 milyar dolarlık General Atlantic’in EMEA Müdürü Melis Kahya Akar, e-ihracat alanına odaklanarak firmayı bölgenin merkez üssü haline getireceklerini belirtti.
Türkiye'nin en büyük online alışveriş sitesi Trendyol'un yakaladığı başarı, yeni yatırımlara kapı açmaya devam ediyor.
2021 itibarıyla yönetim altındaki toplam varlığı 78 milyar doları aşan yatırım fonu General Atlantic, bölgenin büyüme merkezi olarak Türkiye'yi seçti.
Trendyol, geçtiğimiz Ağustos ayında ABD'nin önde gelen yatırım fonlarından General Atlantic ve Japonya merkezli SoftBankVision Fund 2 liderliğinde gerçekleşen yeni yatırım turu sonunda aldığı yeni 1,5 Milyar USD yatırımla Türkiye'nin "decacorn" unvanına sahip ilk teknoloji şirketi olmuştu. Decacorn terimi kuruluşundan kısa bir süre sonra değeri 10 milyar doları aşan görece yeni şirketler için kullanılıyor.
Trendyol'un yeni açılımıyla Türkiye e-ihracatta merkez olacak
Trendyol’un yatırımcısı General Atlantic’in EMEA Müdürü Akar "Trendyol bölgesel ve küresel bir başarı hikayesi olmalı" dedi.
Akar; "General Atlantic olarak 27 ülkede aktif kullanımda olan Türkiye'nin en büyük online alışveriş sitesi Trendyol'da yapacağımız e-ihracat atılımı ile birlikte Türkiye'yi de bölgenin merkez üssü haline getirmeyi hedefliyoruz" dedi.
"Türkiye teknoloji yatırımında potansiyeli olan bir ülke"
Trendyol'dan önce Yemeksepeti'ne yatırım yaptıklarını hatırlatan Akar, "Türkiye'ye aktif olarak bakıyoruz. Türkiye teknoloji yatırımında potansiyeli olan bir ülke. Demografik olarak baktığınızda zaten çok genç bir nüfus var, dijital konuda çok ileri, çok mobil kullanıcı var. e-ticaret kullanımı Türkiye'de şu anda hâlâ yüzde 10-15 seviyelerinde ama bu pandemide gördük ki hemen genç, dinamik ve teknolojik yapısından dolayı bu oran yüzde 25'e çıkabildi. Bu nedenle biz teknolojide hâlâ aktif olarak yatırım fırsatlarını değerlendireceğiz" şeklinde konuştu.
"Trendyol sadece bir Türkiye başarısı değil bölgesel ve küresel bir başarı hikâyesi de olmalı"
Yeni bölgelere açılacaklarını belirten Akar, "Trendyol platformu ve kurduğu operasyonel inanılmaz başarılı. Türkiye'nin üreticilerini ve üretimini de kullanarak çevre bölgeye ilerlemesi bence çok enteresan olacak. Zaten şu anda 27 ülkede aktif, ama bunu çok daha büyütebilme ihtimali var. Özellikle bu son fonlama ve bizim yardımlarımızla... Bu konuda biz çok heyecanlıyız. Trendyol sadece bir Türkiye başarısı değil bölgesel ve küresel bir başarı hikâyesi de olmalı" dedi.
Türkiye e-ticarette hız kesmiyor
2021 yılı ilk 6 ayı itibarıyla Türkiye e-ticaret hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 75.6’lık artışla 161 milyar TL olarak gerçekleşti. 2021 yıl sonu beklentisi ise 400 Milyar TL. e-ticaret hacmi 2020 yılında 2019 yılına göre yüzde 66 artış göstererek 136 milyar liradan 226,2 milyar liraya yükselmişti.
Yorumlar