SIFIRA RAĞBET ARTTI, İKİNCİ EL SATIŞLARINI VURDU

Bu nedenle bayiler ellerindeki araçları satabilmek için kampanyalarını hızlandırdı. Ancak sıfır otoda kampanyaların hızla devam etmesi tüketici tercihini de bu yöne kaydırdı. Sıfıra rağbet artınca ikinci ele de talep azalmaya başladı. İkinci el araç piyasası bu yılın ilk 4 ayında geçen yıla göre yüzde 15 oranında daralma gösterdi.

Peki şu anda sıfır araçlarda kampanyalı satış alım için bir fırsat mı? Kampanyalar ne zamana kadar sürecek? İkinci elde en çok ilgi gören modeller hangileri?

PİYASADA YÜZDE 15’LİK DARALMA

Konuyla ilgili İstanbul Motorlu Araç Satıcıları Derneği (İMAS) Başkanı Hayrettin Ertemel, milliyet.com.tr’ye açıklamalarda bulundu. Ertemel, şunları söyledi: “İkinci el piyasasında yaklaşık 8 aydır devam eden durağan bir sürecin içerisindeyiz.

Ocak - Mart döneminde satış adetlerinde sınırlı artışlar gözlense de Nisan ayında veriler tekrar negatife dönmüştü. Bayram dönemi ya da dönemsel artışlara rağmen geçtiğimiz yılın ilk 4 ayına oranla yüzde 15 daralma söz konusu. Yıllık bazda bu oran yaklaşık yüzde 28 civarında.