2021 sonu itibarıyla 19 bin 38 adet satış başarısına ulaşan Dacia Duster, Türkiye’nin SUV liderliği unvanını devam ettirdi. Dacia markası ise 34 bin 866 satış adedi ve 4,73 pazar payı ile toplam pazarda 8’inci sırada yer aldı.

Renault MAİS, Renault ve Dacia markalarıyla böylece 2021 yılında toplam pazarda 116 bin 146 satış adedine ulaşarak, binek ve hafif ticari araç pazarında 15,75 pazar payı elde etti.

Açıklamada konuya ilişkin değerlendirmesine yer verilen Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, "2021, geçtiğimiz yıla benzer olarak pandemi etkisinin devam ettiği bir dönem oldu. Yüksek döviz kurunun yanı sıra çip krizine bağlı olarak yaşanan araç bulunabilirlik sorunu en önemli gündem maddesiydi.

Her şeye rağmen Renault MAİS olarak liderlik alanlarımızı korumayı başardık. Her bir çalışanımızın emeğiyle hem operasyonel, hem de finansal anlamda hedeflerimize ulaştık. Renault markamızla 22’nci kez elde ettiğimiz binek otomobil liderliğinin yanı sıra Renault Clio HB ve Dacia Duster modellerimizin sınıflarında sürdürdüğü liderliklerden dolayı büyük bir mutluluk duyuyoruz." ifadelerini kullandı.

Elektrikli otomobil pazarında Renault Zoe ile olan liderliğin kendileri için çok kıymetli olduğunu belirten Çağdaş, gelecek dönemde bu başarıları sürdürülebilir kılarak daha da ileriye taşımak için yol haritalarını "müşteri, bayi ve çalışan memnuniyeti" olmak üzere 3 vazgeçilmez unsurun oluşturduğunu dile getirdi.