Sedan modelde satış düştü
Uzun yıllar yüzde 50'nin üzerinde pazar payına sahip olan sedan modellerin satış adetlerinin son dönemde düştüğü görülüyor. Bu durum tüm dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde de paralel şekilde seyrediyor.
Yüksek sürüş pozisyonu, farklı yol şartlarına uyum sağlayabilen sürüş yetenekleri, geniş kabin ve bagaj hacmi gibi sebepler SUV modellere olan ilginin başlıca sebepleri arasında yer alıyor. Avrupa’da son 7 yılda yüzde 100 artış gösteren SUV segmentinin pazardaki payı, yeni elektrikli modellerin pazara sunulmasıyla pandemide de büyümesine devam etti.
Avrupa genelinde 2021 yılında SUV satışları, bir önceki yıla oranla yüzde 11 artışla 5,34 milyon adete ulaştı. Bu, Avrupa'da SUV'lar için şimdiye kadarki en yüksek pazar payı anlamına geliyor. Çin’de ise bu oran yüzde 52’ye kadar çıkıyor.
Çip krizi etkili oldu
Türkiye pazarı ile ilgili değerlendirmelerde de bulunan Bottaro, “Çip krizi kaynaklı üretim sıkıntısı bu yıl da hayatımızda olmaya devam edecek. Pandemi sonrasında magnezyum, kauçuk ve alüminyum gibi hammaddelerin bulunurluk problemlerinin de üretimi olumsuz etkilediğini biliyoruz. Ancak her şeye rağmen 2022 yılında pazarın 2021’le benzer seviyede olacağını düşünüyorum" dedi.