"Yeni Taigo ve T-Cross lansmanlarıyla beraber model yelpazemizdeki SUV sayısı altıya çıktı. 2024 yılından itibaren satışa sunacağımız tam elektrikli SUV modellerimizle birlikte bu sayı 11 olacak. Yapacağımız SUV atağına paralel, 2022 yılında SUV satış oranımızın yüzde 50’ye çıkmasını planlıyoruz" dedi.
Sedan modelde satış düştü
Uzun yıllar yüzde 50'nin üzerinde pazar payına sahip olan sedan modellerin satış adetlerinin son dönemde düştüğü görülüyor. Bu durum tüm dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde de paralel şekilde seyrediyor.
Yüksek sürüş pozisyonu, farklı yol şartlarına uyum sağlayabilen sürüş yetenekleri, geniş kabin ve bagaj hacmi gibi sebepler SUV modellere olan ilginin başlıca sebepleri arasında yer alıyor. Avrupa’da son 7 yılda yüzde 100 artış gösteren SUV segmentinin pazardaki payı, yeni elektrikli modellerin pazara sunulmasıyla pandemide de büyümesine devam etti.
Avrupa genelinde 2021 yılında SUV satışları, bir önceki yıla oranla yüzde 11 artışla 5,34 milyon adete ulaştı. Bu, Avrupa'da SUV'lar için şimdiye kadarki en yüksek pazar payı anlamına geliyor. Çin’de ise bu oran yüzde 52’ye kadar çıkıyor.