Meta’dan yapılan açıklamada, ülkeler arasında kullanıcı verilerinin işlenmesinin iş ve reklam hedeflemesi için çok önemli olduğunu söylerken, “Faaliyet gösterdiğimiz ülkeler ve bölgeler arasında veri aktarımı yapamıyorsak veya ürün ve hizmetlerimiz arasında veri paylaşımımız kısıtlanıyorsa, hizmetlerimizi sağlama yeteneğimizi, şeklimizi veya reklamları hedefleme yeteneğimizi etkileyebilir” ifadelerine yer verdi.

Şirket 2022 yılında yeni bir anlaşmaya varabileceğini düşündüğünü belirtirken, olmaması durumunda ise, "Muhtemelen Avrupa'da Facebook ve Instagram dahil olmak üzere en önemli ürün ve hizmetlerimizden bazılarını sunamayacağız" dedi.

Avrupa Adalet Divanı, Temmuz 2020'de veri koruma ihlalleri nedeniyle anlaşmayı iptal ederken, AB ve ABD, anlaşmanın yeni veya güncellenmiş bir versiyonu üzerinde çalıştıklarını söyledi.

Meta'nın Küresel İşlerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Nick Clegg, Facebook ve Instagram’ın olmamasının AB'deki birçok işletme için zararlı olacağını vurgularken, "Düzenleyicileri, binlerce işletmede kesintiyi en aza indirmek için orantılı ve pragmatik bir yaklaşım benimsemeye çağırıyoruz” şeklinde konuştu.