Bulgurlu İstasyonu'ndaki arızalı merdivenlerden birinin yaklaşık 3 haftadır servis dışı olduğu anlaşılırken onarım tarihi güncellenmediği için 28 Temmuz'da hizmete açılacağı duyuruluyor.
Çekmeköy durağında ise çalışmayan merdiven eşyalı yolcuların çok daha fazla yorulmasına neden oldu. Kapatılmadığı için onlarca basamağı yürüyen merdiven ile tırmanan bazı yolcular ise düşme tehlikesi geçirdi.
Yeni Avusturya Tünel Açma (NATM) yöntemiyle ve tek tüp tünel olarak inşa edilen M6 Levent - Boğaziçi Üniversitesi/Hisarüstü hattında 4 durak yer alıyor. 12 yürüyen merdiven ve asansörler sorunsuz hizmet veriyor.
20 kilometre uzunluğa sahip M7 Yıldız-Mahmutbey Metro Hattı'nda 17 durak bulunuyor. Metrobüs, metro ve 2 tramvay hattına entegre hattın iki istasyonu viyadük üstünde yer alıyor.
Hattın ilk durağı olan Yıldız'da 4, Fulya, Yeşilpınar, Yenimahalle, Çağlayan'da 2'şer, Mahmutbey'de 1, Karadeniz Mahallesi ve Tekstilkent - Giyimkent duraklarında ise 3'er yürüyen merdivenin çalışmadığı görüldü. Ayrıca Mecidiyeköy'de 1 asansör çalışmıyor. Yürüyen merdivenlerin bazısı paravan ile kapalı. Ancak bunların tasarruf için mi, arızalı olduğundan mı yoksa bakım nedeni ile mi hizmet dışı kaldığına ilişkin bilgi paylaşılmıyor. Bazılarında paravan bile bulunmuyor.
6 Ocak'ta hizmete alınan M8 Bostancı-Dudullu-Parseller hattı yaklaşık 14 kilometre uzunluğunda. Sürücüsüz ve 13 istasyonlu hattı, Bostancı istasyonundan Yüksek Hızlı Trenlere, Marmaray'a ve Şehir Hatları Bostancı İskelesi ile İDO Bostancı Terminaline bağlantı noktasında. Kozyatağı istasyonundan M4 hattına, Dudullu istasyonundan ise M5 hattına aktarma yapılabiliyor.