TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, programda yaptığı açıklamada, HÜRJET'in 2025 yılında teslim edileceğini söyledi.

 HÜRJET'in başmühendisi Nuri Arda Güngör de uçakla ilgili açıklama yaptı.

Güngör, 5 yıldır HÜRJET projesinde çalıştığını, öncesinde de HÜRKUŞ projesinde görev aldığını söyledi. Benzer uçakların minimum 6 senede uçurulduğunu belirten Güngör, "Bunların çoğu da bizim birebir rakibimiz değil. Güney Kore'nin KAI T-50 uçağında mühendisler Lockheed Martin'den ciddi destek aldı. İtalyanların Alenia Aermacchi M-346'sı aslında Rusların Yakovlev Yak-130'unun tasarımını alarak ortaya çıkarılan bir uçak. HÜRJET gibi özgün, kendi bileğinin hakkıyla ve bu kadar görünen, görünmeyen ambargoya rağmen bu işi yapabilmek bizim için gurur. İstatistiki olarak baktığımızda da proje başlangıç ve uçuş tarihleri açısından 1 sene öndeyiz" diye konuştu.

''BİZİM İÇİN BASAMAK''

Projeyi hızlı şekilde hayata geçirmek istediklerini kaydeden Güngör, "Bir kere bu uçak, Hava Kuvvetlerimiz tarafından ihtiyaç duyulan bir uçaktı. HÜRJET bizim için bir basamak. Biz HÜRJET'le ömrümüzü geçirmek istemiyoruz. 

HÜRJET'i ürün olarak vererek; 100 tane uçağın Hava Kuvvetleri filosunda olmasını, Türk Yıldızları olarak üstümüzden geçmesini ve sonrasında uçak gemisine uyumlu varyantlarının geliştirilmesi için çalışmak istiyoruz ki zaten bunu da paralelde çalışıyoruz. Biz, süreç içerisinde sözleşmesini imzalamamıza rağmen alamadığımız, yavaşlatılan, geç verilen alt sistemler ile karşı karşıya kaldık. Ama ekosistemimiz o kadar büyümeye başladı ki çok hızlı bir şekilde alternatiflerini üretebildik. Biz, yabancı bir firmadan alamadığımızı gördüğümüz an, hemen yerli bir firma bularak plan oluşturduk. Bu firmalar, yabancı firmaların bize hazır dediği; ama yıllar sonra vereceği üründen daha hızlı bir şekilde teslimat gerçekleştirdi. Bu sebepler de bizi kırbaçladı" açıklamasında bulundu.