Türkiye'nin Katar'a ihracatı yüzde 29 arttı
Türkiye'nin Katar'a ihracatı yılın 9 ayında yüzde 29, bazı ülkelerin bu ülkeye uyguladığı ambargo sonrasında ise yüzde 90 arttı.
Türkiye'nin Katar'a ocak-eylül döneminde yaptığı ihracatın geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29 artarak 382 milyon 183 bin dolar olduğu bildirildi.
Ege İhracatçı Birliklerinden (EİB) yapılan yazılı açıklamaya göre, Türkiye'nin Ocak-Eylül 2016'da Katar'a gerçekleştirdiği 296 milyon 912 bin dolarlık ihracat, bu yılın aynı döneminde yüzde 29 artışla 382 milyon 183 bin dolara yükseldi.
Katar'a bazı ülkelerin uyguladığı ambargonun ardından bu ülkeye olan 4 aylık ihracattaki artış ise yüzde 90'a ulaştı. Haziran-Eylül 2016 döneminde Katar'a gerçekleştirilen ihracat 114 milyon dolar iken bu yılın aynı döneminde rakam 216 milyon dolara yükseldi.
Açıklamada görüşlerine yer verilen EİB Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Katar ile mevcut ticaretin geliştirilmesi amacıyla başkent Doha'da, 26-29 Ekim'de ilk kez düzenlenen "Food&Consumer Industries Exhibition (FCIE) Fuarı"na katıldıklarını belirtti.
Ünlütürk, Katar'a uygulanan ambargo sonrasında bu ülkeye en büyük desteği Türkiye'nin gösterdiğini ve İzmir'den çok sayıda gemi ve hava kargo uçağı ile gıda yardımının Katar'a ulaştırıldığını ifade etti.
Katar'da düzenlenecek 2022 Dünya Kupası için 150 milyar dolarlık altyapı ve inşaatının gerçekleştirileceğini, dünya genelinde en büyük 250 müteahhitlik firmasından 46'sının Türk firması olduğunu dile getiren Ünlütürk, şunları kaydetti:
"Bu sektörde Çin'den sonra dünya ikincisiyiz. Türk firmalarının bu konjektürde bu pastadan büyük dilimi alabileceği bir iklim var. Türk müteahhitlik firmalarının Katar'da gerçekleştireceği projelerde Türk ürünleri daha yoğun kullanılacağı için ihracatımız Katar'a artış gösterecektir. Katar da Türkiye'nin enerji ihtiyacını sürdürülebilir şekilde sağlayabileceği bir partner olabilir. Katar'da 2019 yılında gıda tüketimlerinin yüzde 8 artacağı tahmin ediliyor. Gıda tüketiminin büyük çoğunluğu ithalat yoluyla karşılanması ve Katarlı firmaların alım gücünün yüksek olması Türk gıda ihracatçıları açısından büyük avantaj. Food&Consumer Industries Exhibition Fuarı'nın Türk gıda ihracatçılarına yeni fırsatlar açmasını bekliyoruz."