Mustafa Ilıcalı: Mahmutbey gişeleri yer değiştirebilir
Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İstanbul trafiğini kısmen de olsa rahatlattı. Ancak köprünün geçiş ücreti v Mahmutbey Gişeleri’nde yaşanan yoğunluk vatandaşın tepkisini çekti.
Trafik, İstanbulların en büyük problemlerinden biri olarak dikkat çekiyor. Hükümet de trafik sorununu çözebilmek birçok projeyi hayata geçirdi. Marmaray, yapımı süren Avrasya Tüneli, Osmangazi Köprüsü ve bunlarla birlikte belki de en önemlisi Yavuz Sultan Selim Köprüsü yani 3. Köprü…
YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ, İSTANBUL TRAFİĞİNİ RAHATLATTI
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün açılmasıyla birlikte 15 Temmuz Şehitleri Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ndeki yoğunluk gözle görülür bir şekilde azaldı. Bu azalmayla birlikte mesafe uzasa da süre kısaldı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün açılmasıyla birlikte ağır vasıta araçlar ve şehirlerarası otobüslerin bu köprüyü kullanması mecbur kılındı ve İstanbul trafiği bu uzun ve ağır araçların 1’inci ve 2’nci köprüyü kullanmamasıyla birlikte bir nebze de olsa rahatladı. Ancak Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçiş ücreti ve devamındaki otoyola ödenen ücretler vatandaşa pahalı geldi. Bu konuda sürücüler indirim bekliyor.
MAHMUTBEY GİŞELERDE YOĞUN TRAFİK
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün açılmasıyla birlikte iki yaka arasındaki trafik rahatlarken, Mahmutbey Gişeleri’nin olduğu Mahmutbey Kavşağı adeta karmakarışık bir hale geldi. Yoldaki daralma nedeniyle geçişlerin zor olduğu gişelere bir de yapımı henüz tamamlanmadığı için Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün trafiği de eklenince sürücüler trafik çilesi çekmeye başladı. 3 köprünün yükü aynı noktada birleşince trafik felç oldu. Avcılar, Halkalı, Beylikdüzü, Ispartakule, Esenyurt, Bahçeşehir'de yaşayanlar isyan etti.
Peki, İstanbul trafiğindeki bu sorun nasıl çözülmeli? Köprü ücretleri makul mü? Mahmutbey Gişeleri’nde yaşanan yoğunluğun giderilmesi için nasıl bir yol izlenmeli? Bu soruları AK Parti Erzurum Milletvekili Mustafa Ilıcalı, AjansHaber için yanıtladı.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ndeki otoyol projesi yap-işlet-devret modeliyle yapılmış bir kuruş kamu kaynağı kullanılmadan en uygun teklifi veren 5 firmadan birine verilmiştir. Bunun içinde de belirli ücretler işletme için belirlenmiştir.
“KÖPRÜ VE OTOYOL İÇİN İSTENEN ÜCRET ÇOK YÜKSEK DEĞİL”
Otomobil için 9 lira, diğerleri için de 21 lira civarında bir ücret alınıyor. Her kilometre için de 0,8 cent ücret alınıyor. Bu fiyatlar önceden belirlenmiştir. Çok da pahalı olmadığını dile getirmemiz gerekiyor çünkü bu otoyollar için devlet kaynaklarını ayırmıyoruz. Maliyeti de belli bir sürede karşılaması gerekiyor yoksa hazineye büyük bir yük olacak. Rakam konusunda çoğu kişinin fazla itirazı olduğunu düşünmüyorum. Otomobil olarak 9 lira diğerleri iki katı. Otomobil için FSM ve 15 Temmuz Şehitleri Köprüsü de tercih edilebilir.
“İNSANLARIN MOBİL UYGULAMALARI KULLANMASI GEREKİYOR”
İnsanların mobil uygulamaları muhakkak kullanması gerekiyor. Olay sadece para veya kilometre değil zaman olarak da bakmaları gerekiyor. Önümüzdeki dönemde okullar açıldığında birinci ve ikinci köprüde bağlantı yolları kıpkırmızı olacak bunun manası da o yola girildiğinde en fazla saat 10 kilometrelik bir hızla yol alabileceğinizi gösteriyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde ise kanunların verdiği hızla ilerleyebileceksiniz. Zamandan da tasarruf. Zamana göre yolu tercih etmelerinin önemli olduğunu düşünüyorum. .Bunun için de İBB’nin mobil uygulamasını kullanmalarını tavsiye ediyorum.
“KUZEY MARMARA OTOLU TAMAMLANDIĞINDA BÜYÜK FAYDA SAĞLAYACAK”
Mahmutbey Gişeleri’yle ilgili sabaha otobüs firmalarından da bana çok telefon geldi. O bölgede mutlak suretle düzenleme yapılması gerekiyor. Şu aşamada otoyol köprü ile 95 kilometrelik kısmı açıldı. Burası oysa ki Kuzey Marmara Otoyolu. Bu yol Adapazarı’ndan başlayıp Tekirdağ’a kadar gidecek. Dolayısıyla bağlantı yolları tamamlandığında sürücüler Mahmutbey’e girilmeden Kınalı’ya bağlanmış olacaklar.
“MAHMUTBEY GİŞELERİ YER DEĞİŞTİREBİLİR”
Kuzey Marmara Otoyolu tamamlanmadığı için Mahmutbey Gişeleri’nde trafik yoğunluğu yaşanıyor. Otobüsçülerden de o yoğun saatlerdeki güncel fotoğrafları istedim. Sayın Bakan ile konuyu görüşeceğim. Şu aşamada somut önerim; Mahmutbey Gişeleri, yer değiştirerek biraz kaydırılabilir. Orada mutlak suretle şerit daralması düzenlemesi yapılabilir. Bunların dışında farklı uygulamalar da yapılabilir. Bu önerilerle ilgili bayramdan sonra duyuracağız.
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haberlerin tüm hakları AjansHaber’e aittir. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. AjansHaber tarafından üretilen haberlerin kaynak gösterilmeden kullanılması, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun 36 ve 37. maddesine aykırıdır ve suç teşkil etmektedir. Ayrıca internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ile ilgili olarak 4 Mayıs 2007 tarihinde kabul edilen 5651 sayılı internet yasasına göre de bu durum cezai işlem gerektirmektedir.