Dünya otobüs şoförlerini nasıl koruyor?

İstanbul Acıbadem’de bugün sabah sularında metrobüs şoförü, yolculardan birinin saldırısına uğradı. Saldırının ardından şoför direksiyon hakimiyetini kaybetti ve birçok aracı altına aldı.

Metrobüs şoförü, yolcunun müdahalesine maruz kaldıktan sonra metrobüs yoldan çıkarak çok sayıda aracı altına aldı. Yetkililere göre yolcu, tartıştığı şoföre şemsiyeyle vurdu. Peki dünyada bu saldırılar nasıl önleniyor?

Türkiye’de trafiğe çıkan otobüslerin çok az kısmında şoför mahalli dış müdahalelere karşı korumalı. Metrobüslerin şoför mahallinde ise herhangi bir koruma mevcut değil.

Diğer ülkelerdeki toplu taşıma araçlarının şoför mahalli fiziksel bir saldırıya karşın korunuyor.

ABD BİLİMSEL YAKLAŞMIŞ

Örneğin ABD’de şoförün yolcularla bağını tamamen koparmadan konuya bilimsel bir şekilde yaklaşılmış ve şoförü koruyacak en başarılı yöntem araştırılmıştı.

ABD Transit Kooperatif Araştırma Programı (TCRP) tamamen bu konuya odaklanmış ve raporlar hazırlamıştı.

ABD’nin New York şehrinde son 6 yıldır cam paravan uygulaması mevcut. Bazı ülkelerde ise şoför mahalli demir parmaklıklarla korunmaya çalışılıyor.

Cam karavanın önünde bulunan boşluk ise şoförün akbil ve benzeri ücret toplama cihazına erişebilmesini sağlıyor.

BİR YILDA OTOBÜS ŞOFÖRLERİNE 400 KEZ SALDIRI

2008’de New York’ta bir otobüs şoförü bir yolcu tarafından bıçaklanarak öldürülmüş, 2009’da ise otobüs şoförleri yaklaşık 400 kez saldırıya uğramıştı.

Türkiye’de de özellikle sabah saatlerinde son derece kalabalık olan İstanbul metrobüslerinde sık sık kavgalar yaşanıyor.