‘Bu bir metrobüs kazası değil’

İstanbul Acıbadem’de metrobüste başlayan kavga kötü bitti. Yolcu ve şoför arasındaki tartışma, yolcunun şoföre şemsiyeyle vurması sonucunda metrobüsün yoldan çıkmasıyla son buldu. Kazada 4 araç metrobüs altında kalırken, 11 kişi de yaralandı.

İstanbul Acıbadem’de metrobüste sürücü ve yolcu arasında çıkan tartışmada, yolcunun şoföre şemsiyeyle vurması sonucunda metrobüs yoldan çıkarak D-100’de seyreden araçların üzerine çıktı. Kazada şoför dahil 11 kişi yaralanırken, kazaya sebebiyet veren yolcu ise gözaltına alındı.

Bugüne kadar meydana gelen metrobüs kazaları nedeniyle 1 milyona yakın yolcuyu taşıyan ulaşım ağı eleştirilmiş ve kazaya yol açan faktör olarak sürücü hataları gösterilmişti.

AK Parti Erzurum Milletvekili Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, kazanın olağan sebepleri dışında bir yolcunun etkisi sonucunda oluştuğunu ve hızlı bir şekilde sürücünün yolcularla olan temasını kesecek bir kabinin yapılması gerektiğini vurguladı.

Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı

Prof. Ilıcalı, gerçekleşen metrobüs kazasını ve alınması gereken önlemleri AjansHaber’e değerlendirdi.

‘SÜRÜCÜNÜN KABİNLE KORUMA ALTINA ALINMASI GEREKİYOR’

Sürücüyü koruyacak önlemlerin alınması gerekiyor. Bu olaydan sonra hızlı bir şekilde sürücünün kabinle korunmaya alınması gerekiyor. Bu kazada 11 kişi yaralanmış ama daha fazla kişi yaralanabilir hatta ölüm bile gerçekleşebilirdi. Sürücü için metrobüste bir tasarım düşünülmelidir.

‘BU BİR METROBÜS KAZASI DEĞİL’

Trenlerde veya metrolarda makinistin, yolcularla temasını engelleyecek alanlar mevcut. Bu bir metrobüs kazası değil, kaza yolcunun sürücüye müdahelesi sonucunda gerçekleşiyor.  Dünyanın neresinde veya hangi ulaşım aracında sürücüye saldırırsanız aynı sonucu alırsınız. 

‘METROBÜSE YAPILAN ELEŞTİRİLER DOĞRU DEĞİL’

Bu ulaşım çeşidi çok kısa sürede yapılan bir sistemdir. İstanbul’da bulunan metro ağı yeterli uzunluğa sahip değil, onun yarısı kadar olan metrobüs ağı sayesinde 1 milyon yolcu taşınıyor. İstanbul'un trafiğini gerekçe göstererek, bu sistemin yer altına alınmasına yönelik talepler anlamsız. Bu sistemin kısa sürede yerin altına alınmasıyla metro yapılır. Metrobüse yönelik eleştiriler dorğu değil. İstanbul’da zaten hali hazırda metro projelerinin inşaatına devam ediliyor.

‘BU KAZA BİR YOLCUNUN HAREKETİ SONUCUNDA MEYDANA GELİYOR’

Bu hareketi uçakta yapsanız, uçak düşer. Bu durumun komple sistemden ayrı olarak, bir vatandaşın hareketi sonucunda meydana geldiğini değerlendirmek gerekiyor. Sistemi eleştirmemek gerekiyor. Bu ulaşım ağı dünyadaki en yüksek toplu ulaşım sistemleri içerisinde kısa sürede İstanbul’a kazandırılmış ve çok sayıda ödül almıştır.

‘SALDIRILARA ARAÇLARIMIZDA TEKNOLOJİK CAYDIRICILIK SAĞLIYORUZ’

Araçların bakım ve onarımları yapılıyor ve sürücülerimizde İETT’nin bünyesinde bulunan merkezde eğitim alıyorlar.  Metrobüsler içerisinde bulunana kameralarla da teknolojik bir caydırıcılık sağlıyoruz. Böyle bir saldırı sonrasında olayın tekrarlanmaması için halk, caydırıcı durumları görecektir.

YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haberlerin tüm hakları AjansHaber’e aittir. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. AjansHaber tarafından üretilen haberlerin kaynak gösterilmeden kullanılması, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun 36 ve 37. maddesine aykırıdır ve suç teşkil etmektedir. Ayrıca internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ile ilgili olarak 4 Mayıs 2007 tarihinde kabul edilen 5651 sayılı internet yasasına göre de bu durum cezai işlem gerektirmektedir.