Karadeniz Akdeniz yolu güzergahı hangi illeri kapsıyor? İşte açılış tarihi
Asırlık Karadeniz Akdeniz yolu güzergahı merakla beklenirken görüşmelerin süregeldiğini OTSO başkanı yaptığı temaslarla açıkladı. Güzergahta hangi yolların olacağı da merak konusu oldu
Karadeniz Akdeniz yolu güzergah tarifesinde bulunan şehir ve ilçelerin ticaret ağı bakımından getirisinin çok büyük olacağı iddia edildi. Osmanlı padişahları döneminden beridir var olan ve projesinin o devirde çizilmeye başladığı bu yol, 600 km'lik bir mesafeyi içinde barındırırken,50 ili de yakından ilgilendiriyor. Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafındna gündeme getirilen bu yol kapsamında bulunan iller iller ise şu şekilde detaylandırıldı.
Ordu Ticaret ve Sanayi Odasınca (OTSO) yaklaşık 50 kişilik heyet,"Karadeniz Akdeniz Ticaret İşbirliğinin Artırılması Projesi" kapsamında bir çok ilde bir çok ziyaretlerde bulundu. Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk açıklanan ve Abdülhamit zamanında da projesi çizilen Karadeniz Akdeniz güzergahı için Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Antakya ve İskenderun'da temaslara geçildi.
TİCARİ AÇIK GÜÇLENECEK
50 ilde mevcut ticari açığın ortadan kaldırılacağı bu uhteşem proje kapsamında 2017 yılı sonuna doğru açılmasının beklendiği de belirtildi.
GÖRÜŞLER BİLDİRİLDİ
Karadeniz-Akdeniz Yolu hakkında da görüş alışverişinde bulunan OTSO Başkanı Servet Şahin, yol üzerinde bulunan il ve ilçelerde ziyaretler gerçekleştirdiklerini belirtti. Söz konusu yol üzerindeki iller ile Ordu'nun ticari ilişkilerini geliştirilmesi adına çalışmalar yürüttüklerini anlatan Şahin, şunları kaydetti:
EN KISA MESAFE
"Gittiğimiz ile ve ilçelerde karşılıklı istişareler ve toplantılar yaptık. Yolun öneminden bahsettik. Çünkü bu yol 5 ili direkt, 50 vilayeti de dolaylı olarak etkileyen bir yol. İç Anadolu, Akdeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ni bu yol etkiliyor. Çünkü Karadeniz'den Akdeniz'e inen, Akdeniz'den de Karadeniz'e çıkan en kısa yol. Buralarda üretilen malları Karadeniz kenarındaki mallara ya da bölgelere ulaştırmak için en kısa yol olacak. Örneğin Kayseri'nin Ukrayna, Gürcistan veya Azerbaycan'a ticareti var. En kısa mesafe bu yol olduğu için Karadeniz'den açılacaklar. Buradan da 3'te 1 oranında yol azalacak."
ASIRLIK PROJE İÇİN BİR SENE
Şahin, asırlık bir proje olan Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun kentlerin ticari ilişkilerini kuvvetlendireceğine dikkati çekerek, "İnşallah bu yol üzerinden tren yolu da geçerse çok ucuz fiyatlarla ürettikleri malları Karadeniz'deki illere getirecekler. Ordu'ya, Samsun'a, Giresun'a bu mallar inecek. İş ticaretinde biz fındık satacağız, onlar kayısı veya ürettikleri sanayi ürünlerini bize satacaklar. Bu yol hem kendi iç ticareti hem de dış ticareti geliştirmesini sağlayacak bir yol. Proje bittiğinde yaklaşık 600 kilometrelik yol 6 saatte gidilecek ve Hatay'a varılacak. Daha önceden bu mesafe 12 saatti. Böylelikle bu yol yarı yarıya mesafeyi kısaltacak. Bölgemize inşallah ticari açıdan çok büyük kazanç sağlayacak." dedi.
MASRAFLAR AZALACAK
Ordu'ya demiryolu ve liman yapılması halinde de yörenin büyük bir kazanç elde edeceğini vurgulayan Şahin, "Yolun geçtiği güzergahta bulunan iller Ordu'ya inmek istiyor. Çünkü Ege'yi ve Akdeniz'i dolaşıp Karadeniz'deki Gürcistan'a ulaşmak var. Direk 5-6 saat sonra Ordu'ya ulaşmak var. Bu proje sayesinde masraflar en az 5 kat azalacak. Bu demektir ki daha çok kazanacaklar. Bölge için deniz üzerine yapılan Ordu-Giresun Havalimanı büyük bir yatırımdı ve Ordu'nun ufkunu açtı. Çok şükür hükümetimiz bu projeyi yaptı. Bu anlamda Ordu ve Giresun olarak hükümete minnet borçluyuz." diye konuştu.