Chicago'da bir nakliye şirketi sahibi olan Shalak yaklaşık 150 şoför ve kamyon sahibini çalıştırıyor. Shalak son iki yılda, çevrimiçi alışveriş yapan Amerikalılar’ın sayısı arttığı için lojistik iş yükünde de bir artış olduğunu söylüyor. Ancak kamyon taşımacılığı sektörü, değişen dünyaya uyum sağlayacak kadar değişmedi.
ABD'de bir kamyon sürücüsünün çalışma saatleri kesin kurallara bağlı. Sürücülerin günde 11 saatten fazla araç kullanması yasak. Araçlarını hızlı şekilde yüklemeleri ya da boşaltmaları gerekir aksi halde o gün iş kaçırırlar.
ABD’de kamyon şoförleri ortalama olarak saatte 25 dolar gibi kabul edilebilir bir maaş alıyor. Bu nedenle çok kişinin bu işi tercih etmesi sürpriz olmuyor. Ancak birçoğu işte kalmıyor.
ABD'de Biden yönetimi kamyon sürücüsü sıkıntısını azaltmak için çok sayıda şoför eğitim programı açıyor. Bu programların bazıları eski askeri personeli hedef alıyor. Ancak uzmanlar insanları sektöre motive etmenin gittikçe zorlaştığını söylüyor.